Refleksjoner om opplæring

Voksne

Refleksjoner om opplæring : i et læringsperspektiv

Jorun Buli-Holmberg

2007

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Læring : pedagogisk psykologi
Prinsippet om tilpasset opplæring medfører at skolen må ta opp læring som tema og har et systematisk forhold til å kvalitetsutvikle tilpasset opplæring i praksis. Boka drøfter opplæringen i et læringsstilperspektiv med utgangspunkt i Dunn og Dunns modell. Læringsstilmodellen presenterer begreper som kan være til støtte i elevers og læreres analyse av ulike opplæringssituasjoner. Boka setter søkelys på ledelse av refleksjons- og læringsprosesser som kan fremme reflektert læring i elevgruppen. Å lære å lære er et sentralt skolepolitisk mål som utfordrer skolens kompetanse med hensyn til å tilrettelegge et bredt repertoar av læringssituasjoner tilpasset mangfoldet i elevgruppen der elevene tar medansvar for egen læring.

Utgaver