No logo

Voksne

Ingen rom, ingen valgmuligheter, ingen jobber, ingen logo : med merkevareterroristene i siktet

Naomi Klein

2000

Originaltittel:No logo

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Varemerker : markedsføring
  • Multinasjonale selskap : bedrifter
"No logo" vekker oppsikt, diskusjon og debatt, og Klein er blitt kalt "den mest innflytelsesrike personen under 35 år". Boken er et oppgjør med varemerkenes glorier, og er en analyse av globaliseringen under konsernenes økende vekst. "No logo" er basert på grundig forskning, den er spissformulert, overraskende, velskrevet og humoristisk, i følge forlaget. Det sies også at boken er i ferd med å bli en bibel for en ny generasjon radikale politiske aktivister. Naomi Klein (f.1970) er fra Canada og arbeider som journalist. Hun er en av de fremste representanter for en ny radikal og kritisk bevegelse som blir stadig viktigere. Forhåndsomtale. 2001.

Utgaver